No worries dear

25 februari 2016 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Na mijn laatste dagen India is het afscheid nemen toch wel moeilijk. Mijn toeristische tochtje in Hyderabad samen met Sr. Amudha en Joseph was vet. We klimmen een berg op waar een vervallen Islamitische koningsstad ligt: Golkonda. Doodop komen we boven want het is 35 graden misschien wel 40 in de zon. Maar ik sta met een brede grijns op de top. Jullie zouden me hier toch eens moeten zien...

Vervolgens kom ik moe aan in NZ. Echter verloopt alles enorm soepel. De bus in, de bus uit en ik loop zo tegen het hostel aan. Ook in dit land zijn alle verhalen die ik ervan heb aangehoord waar. Het is echt AMAZING. Wat een natuur. "The grass is alsways greener on the otherside" is hier niet echt van toepassing. Het gras is groener in NZ dan anywhere else, daar komt geen land overheen. Na de chaos van India is Nieuw-Zeeland een warm bad. Heerlijk al die stomme westerse toeristen. Heerlijk de bordjes die aangeven waar je heen moet. Heerlijk een boterham. Maar vooral heerlijk een echte douche en geen emmer warm water!!

In het hostel zeggen ze na het inchecken als ik zeg Thank You: "Now worries dear" Huh? Als ik ergens geen worries heb dan is het hier. Ik als enorme controlfreak verbaas mezelf elke keer weer hoe prima ik het vind om eens niets te moeten. Een dag van tevoren m'n hostel boeken? Prima. Als het een keer fout gaat "So What?". Na ongeveer tien keer "No worries dear" gehoord te hebben snap ik dat het meer een soort "It's OK/fine" is.

Alleen reizen in NZ is echt dikke prima. In de hostels heb je ongeveer non-stop aanspraak. Na Auckland koos ik er dan ook bewust voor om naar het rustige Hamilton te gaan (waar verder eigenlijk niks te doen is). Daar heb ik 3 uur langs de rivier gelopen en de Hamilton Rowing Club goed bestudeerd. Ik ben vastberaden mijn verloren spiermassa in India hier weer terug te winnen. Dat komt tot nu toe wel goed met de enorme mogelijkheid aan hikes. NZ is perfect voor work-out freaks. Jammer dat de enorm populaire TimTams (chocolade koekjes) hier nou net een van de goedkopere producten zijn en enorm verlavend ;)!

Na Auckland, waar ik het onaangeraakte Rangitoto Island heb bezocht door naar Hamilton. Inmiddels zit ik klaar voor de bus naar Taupo waar ik de 6-8 uur durende Tongariro Crossing ga doen en vervolgens door naar Wellington: Down South!

Ja ik ben vrolijk, het is hier geweldig. Nee ik wil nog niet naar huis want de vlucht is veel te lang. Voor wat leuke kiekjes neem een kijkje bij m'n foto's!

1. Wim:
    24 februari 2016
    Weer een geweldige sfeertekening van je. X Wim
  2. Annet moerkerk:
    24 februari 2016
    Geweldig Amber !!! Wat een reis ! Have fun !
  3. Resa:
    26 februari 2016
    leuke piccas + verhaaltje am, geniet er nog van even!! xo
  4. Mart/lied klomp:
    1 maart 2016
    wat fijn he, dat ja na alle hectiek van India, nou in het land van "no worries" bent, en kennelijk nu al geniet ! Veel plezier, en blijf schrijven !