12 dagen!

29 december 2015 - Nijmegen, Nederland

Met de top2000 op de radio schrijf ik mijn eerste "reis"-blog. De reis is nog niet begonnen, de kriebels echter wel. Want het zijn welgeteld nog 12 dagen, dan zit ik in het vliegtuig naar Hyderabad, India. Waar ik het werkelijke vertrekmoment voorheen ver weg achtte, kom ik nu tot de conclusie dat ik niet eens twee weken meer heb.

Soms maak ik mij een voorstelling van mijn reis. Ik stel me dan voor dat ik op het vliegveld sta met een enorme backpack op mijn rug met allemaal spullen die ik toch niet ga gebruiken (want wat moet je in godsnaam aan?!). Natuurlijk huilend voor de douane, want afscheid nemen is echt mijn sterkste punt. Vervolgens zie ik mezelf zitten in het vliegtuig, waar de adrenaline ongeveer uit mijn oren spuit. Want vanaf dat moment is het aan! Vanaf dat moment ben ik alleen, geen weg meer terug. Heel veel uur later land ik. Vanaf daar stopt mijn fantasie. Het enige feit is dat ik de volgende 6 weken zal verblijven in het St Josephs General Hospital Guntur. Daar zal ik onder de hoede zijn van Sr. Cletus en Sr. Annie (2 nonnen maar ook wel het hoofd van het ziekenhuis en een gynaecologe) en alle facetten van het ziekenhuis te zien krijgen, met name Gynaecologie. Ik heb vernomen dat India een soort geboortefabriek moet zijn, lijkt me best gezellig...

Na 6 weken in de geneeskundige praktijk lijkt me de doorreis naar Nieuw-Zeeland een uitkomst. Het tweede deel van mijn reis begin ik in Auckland waar ik de eerste nachten even zal "landen" na de cultuurshock van Nederland-India en weer terug naar de Westerse wereld. In Nieuw-Zeeland heb ik een paar musts:
- tracken de natuur in (heb niet voor niets die prachtklompen gekregen)
- ervaren hoe het is om NIKS te hoeven
- schapen scheren want ze hebben daar meer schapen dan mensen dus dat moet lukken
In 6 weken hoop ik deze drie doelen te behalen.

10 januari om 14:30 uur vlieg ik. Je kunt me vanaf dan volgen op ambertraa.reislogger.nl
of gewoon via facebook aangezien alles automatisch gaat tegenwoordig!

Doei - Bye - नमस्कार  (ook wel: "namaskaar" blijkbaar)

PS: tips, must see? let me know!

1. Wim:
    Hoi lieve ambs. In dit blog staat nog de oude link. We zien elkaar XXX Wim
  2. Annet moerkerk:
    29 december 2015
    Lieve Amber heel veel suk6 en ik hoop dat de reis jouw veel moois zal brengen! Zal wel even wennen zijn in deze An dere wereld... Geniet ervan !!!!!save trip
  3. Adinda:
    29 december 2015
    Spannend!!!! Met name India, lijkt me, totaal andere cultuur en dan ook nog onder en met nonnen in een ziekenhuis.
    En ja, het afscheid nemen op Schiphol en in je eentje de wereld in, heftig.
    Misschien is Nieuw Zeeland dan weer een beetje thuiskomen? We lezen het wel. Geniet er vooral van! Heel veel reisplezier!
  4. Mart/lied klomp:
    4 januari 2016
    wij wensen je het allerallerbeste .Sowieso knap dat je zoiets wilt en aandurft, dwz vooral een Indiaas avontuur. Zal enerverend zijn. Enfin we hebben je wsch. Volgepropt met van alles over Guntur, over India, over de nonnen over het ziekenhuis en de andere goodworks.... Vergeet dat maar en ga nu met open blik en goede moed op pad. En groet Cletus en Anny vanons, zo hartelijk als maar kan. Goede en veilige reis gewenst door
    Mart en lied klomp